Cikkek/Hrek : BEMUTAT >>> Mini Cooper S, Opel Corsa OPC, Peugeot 207 RC, VW Polo GTI Cup, Renault Clio RS, Ford Fiesta ST |
BEMUTAT >>> Mini Cooper S, Opel Corsa OPC, Peugeot 207 RC, VW Polo GTI Cup, Renault Clio RS, Ford Fiesta ST
Mad G 2007.09.05. 21:44
Izomtrpk, avagy kicsi a bors, de ers. Bemutatkoznak a bevsrlkocsibl lett sportszerek, azaz a kisaut kategria legmeghatrozbb tpusai: a Mini, a Corsa, a 207 RC, a Polo GTI, a Clio RS s a Fiesta ST.
Tulajdonkppen mr ltalnosan elfogadott tny, hogy az ember hiba lmodozik kiskorban Ferrari-krl, esetleg Lamborghini-krl, ksbb knytelen beltni mire feln, hogy bizony mr csak egy kzepes sportkocsit fog tudni megfizetni az letben. Majd aztn jn a csald, nameg persze a bartn s knytelen mg lejjebb adni. Ettl fggetlenl nem felttlen nekik lett kitallva ez a „sportgposztly”, br aki kpes pldul a Polo GTI Cup-ot vlasztani egy Golf GTI helyett, annak azrt mr valsznleg felmerltek anyagi gondjai az letben.
Fknt, mert az illet elvakult VW rajong kell hogy legyen. A sportos Polo tbb, mint t s flmillit kstl s az sszehasonltsnak toronymagasan sereghajtja r-rtk arny szempontbl. Ezeket a kltsgeket csak tetzi a nagy fogyaszts s a magas fix kltsgek. Az aut a nevt s kls formavilgt a nmetorszgi Polo GTI Cup sorozatban alkalmazott versenyautrl kapta. Klsre szinte egy az egyben ugyangy nz ki, mg a felniket is arrl koppintottk. Mszakilag persze mr ms a helyzet. A fedl alatt 180 lers, 1,8-as turbmotor dolgozik, ellenttben a versenyaut 150 lers FSI motorjval. A gond csupn, hogy a motor mr kiss elavult. Ezzel az tszelepessel mr hajtottak Skodkat, Golf IV-eseket, de mg elsgenercis Audi TT-ket is. A legnagyobb csalds mindenkppen bell fogad minket. Beszllunk s mintha egy mezei Polo-ban lnnk. J, persze azrt a hromg kormny aljn ott virt a GTI feliratocska, hogy azrt mg tudjuk hol vagyunk, de ennyi. Semmi tbb. Mrpedig egy Corsa ron knlt autba sokkal tbb kell ennl. Tulajdonkppen csak a nevet fizeti meg az ember.
A VW-el ellenttben az Opel tudja mire harapnak a sportos vevk. Az OPC-s Corsa-t mr messzirl fel lehet ismerni, ksznheten a brutlis krtsnek. Mindent megkapott az aut, amit elvrhatunk egy ilyen sportkiadstl. Hatalmas ktnyek, rsekkel tarktott lkhrtk s egy a koncepciautkat idz kzps hromszg alak kipufogvg teszi igazn egyediv kvlrl. Bell is igazn nagystlek voltak, mindent a versenyzs jegyben alaktottak ki. gy kerltek az utastrbe a tkletes tartst biztost Recaro sportlsek, a kocsi sznben pompz mszerfal kiegsztk, vagy akr a specilis brkormny, amelyet mg egy kis cskkal is ellttak, mint ahogyan azt a profi versenyautkban is szoktk. Ez utbbi taln pp az tlagnl idegesebb menetstlus miatt is kerlt oda. Az 1,6-os, 192 lers Corsa ugyanis meglehetsen nehezen tartja az veket, gy kzdelmet kvn vezetse.
Hasonl megoldsok tallhatak a Clio RS kormnyn is. Ennl az autnl azonban mg csak fel sem merlhet az idegeskeds, mivel a 2006-ban megjelent vltozat a mra legendss vlt eldnek kell mlt utdjnak lennie. A Ragnotti-knt beczett rgi vltozat (gyrituning kiads) jval knnyebb a jelenleginl, hiszen a neve fapados kivitelre utal. Az j RS-nek egyedl 1260 kils slya adja komolyabb htultjt, m tdolgozott futmvnek s ersebb motorjnak ksznheten, ha kevssel is, de hamarabb lpi t a clvonalat, mint se. A versenytrsakhoz viszonytva azonban szinte kilra megegyezik pldul a Corsa-val. Visszatrve a motorhoz: A Renault egyike azoknak az autknak, amelyben nem tallunk feltltt. gy egyesek rmre (a Renault fanok), msok bnatra (akik a turbhajtst kedvelik) a Sport vltozatot tovbbra is a jl megszokott „szimpla” ktliteres motor szolglja ki, amely ezttal mr 197 lert tud tadni az els tengelyre.
Hosszas tanakods utn dntttem gy, hogy a Ford is szerepelni fog az sszehasonltsban. Ez a kisaut ugyanis egyfajta kakukktojs a tbbiekkel szemben. Igazn nem is a vezethetsge az ami megkrdjelezi besorolst, hiszen lmnyds pillanatokat knl vezetjnek, ksznheten a Ford nagyszer futmvnek. A ltvnyelemekkel sincs komoly baj, br bell itt sem tudtak tlzottan sportosat alkotni a tisztelt tervezk. A gond a motor, amely a Fiesta 2005-s frisstsvel is csak 150 lers, termszetesen feltlt nlkl. A vetlytrsak kzt pedig nem tallunk 175 ler alatti hajtst. Persze gy a mrkakereskedsben is kisebb sszeget hagyunk ott, de azrt valahogy kiss komolytalan hangulatot kelt az aut egy Clio-hoz kpest. Mintha hinyozna az rltsg a bulibl.
Legends nev autkat gyjt pnzes emberek jtkszere. Taln gy tudnnk jellemezni a mai MINI Cooper S-t. Ugyanis ez az aut mr csak azoknak javasolt, akik nem sajnljk a pnzket csak a nv kedvrt klteni. Ezt persze a BMW-nek ksznhetjk, hiszen k „tmasztottk fel” a kis angol kocsit 2001-ben, amelynek mr akkor is nagyon megkrtk rt retroaut lvn. A ma szigoran nagybetkkel rt mrkt mg 1959-ben az angol Rover Group alaptotta s hozta ltre a - filmekben (Mr Bean) is oly sokszor ltott - Mini Cooper elnevezs autt. A MINI sportvltozata tbb mint hat s flmilli forint. Ezrt az sszegrt egy amgy remekl vezethet 175 lovas BMW-Peugeot (PSA) –k ltal kzsen fejlesztett motorral elltott, zig-vrig sportgpet kapunk, amely a kzs nyomcsves benzinbefecskendezs s a ketts bemls turbfeltltsi technolginak ksznheten csaknem annyi nyomatkot tud leadni, mint egy dzel. Bell a mr megszokott piaci mrlegre hasonlt mrmszerek fogadnak minket, amelyet itt a Peugeot-hoz hasonlan alumnium kiegsztkkel toldottak meg a sportossg kedvrt. Kvl szp kopoltys motorhzfedl, fehrre fnyezett tetn csini kis spoiler, valamint dupla hts kipufog klnbzteti meg a Cooper S-t a szimpla One kiadstl. No s ekkor kvetkezik a legnevetsgesebb dolog: A BMW-sek biztosan nem hallottak mg a humorrzk szrl, mert krlbell, mint egy rossz vicc, olyan a tny, hogy iszonyat magas r autnkhoz kln, felrasan kell megvennnk a motorhz fedlre a szp fehr cskokat. Ezzel egytt pedig mr nagyon komolytalan hangulat lengi krbe ezt az amgy nagyon lvezetes kis gpet.
A vgre maradt 207-es motorilag megegyezik a MINI-vel. Szemlyben egy szernysget dvzlhetnk. Kedvez 5 millis ra nagyauts felszereltsget tartalmaz, igen szolid sportos megjelenssel, amely gy ezstre fnyezett visszapillant hzat, tetspoilert, a jl megszokott dupla kipufogcsvet, valamint szintn a tbbiekhez hasonlan (kivve a MINI-t, mivel az egyel kisebb) 17-es felnit tartalmaz. Sokkal biztatbb vtel, mint a VW, pedig hasonl kaliber autkrl van sz. Fknt hogy motor s futm tern egyrtelmen veri azt.
sszegzskppen a Polo GTI vgez leghtrbb. rrt csak egy nevet kapunk, egy versenyaut kinzetvel. A Fiesta ST egy nagyon jl hangolt gp, amelybl kimaradt az er, a kalandvgy. Ennl jobb ajnlat a 207 RC, amely „csekly” ra ellenre THP motorjval nagy lapot tart a kezben. A kpzeletbeli gyzelmet pedig a kvetkezetesen dsztett Corsa s az ppen annyira versenyre orientlt Clio viszi el. A MINI-rl pedig nem lehet elmondani, hogy akkor most mi is a nagy helyzet. Vezetsi tulajdonsgai olyanok, mint semelyik msik. Sokkal nagyobb lmny azoknl. Viszont ezek mellett a rhejes financilis felttelek mellett nagyon nehz eset. gy mindenki sorolja a kpzeletbeli rangltrn oda, ahova akarja.
Kpek a Galrik 'Als-kzp kategria' rszlegben!!!
Web >>>
Mini >>> http://www.mini.hu
Opel >>> http://www.opel.hu
Peugeot >>> http://www.peugeot.hu/207/
Ford >>> http://www.ford.hu/ie/fiesta/fie_0508_body/fie_0508_body_st/-/-/-/-
VW >>> http://www.volkswagen.hu/modellek/polo/
Renault >>> http://www.renault.hu/RenaultSITe/cars/clio3_bc85/home/index.html
|