BEMUTATÓ >>> új Fiat 500
Mad G 2007.07.30. 13:15
Napra pontosan 50 éve mutatták be az első Fiat 500-ast, 1957 Július 4-én. Ekkor egy kicsi, ám máig legendás autó született meg, amelyet az olasz cég most készül újra a csúcsra juttatni.
Az ős 500-as legelőször Topolino néven járta az utakat, még 1937-ben. A kis olasz autó születését pedig részben Mussolini-nek lehetett köszönni, aki 1930-ban kiadta a feladatot egy olyan autó elkészítésére, ami nem kerülhetett többe, mint 5000 líra. Nagyjából egy évtizeddel késöbb Hitler is igy rendelkezett, amikor Ferdinand Porsche-hez fordult (VW bogár szülőatyja) Ezeknek az utasításoknak az volt a lényege, hogy az akkori nép könnyebben juthasson járműhöz (ettől lettek ezek az autók népautók).
20 évvel később a kis Fiat már a jól ismert nevén gördült le a gyártósorokról. A típusjelzést a motorméretéről kapta, amely pontosan 479cm3 volt és mindössze 13 lóerőre volt képes (meglepően ennek ellenére képes volt akár a 100 km/órás sebesség elérésére is). A sikertörténet azonban nem kezdődött egyszerűen, mivel az 500-asokat eredetileg kétüléses kivitelben akarták árusítani kis méretei miatt, ám ekkor senki sem vett belőlük. Ezért aztán az autót rövidesen áttervezték és raktak bele még egy üléssort, amellyel soha nem látott sikerszéria vette kezdetét.
A legutolsó változat 1972-ben gyártott R modell volt, amelynek padlólemeze és hajtáslánca a nálunk Polski-ként elhíresült 126-oséval volt azonos.
Az új, 2007-es kivitel már megnőtt az elődökhöz képest, ám még mindig nagyon emlékeztet azokra. Mindezt persze a legmodernebb köntösbe burkolták az arra szakosodott "művészek". A siker pedig már most, a megjelenés előtt biztosra vehető. Az első ötszáz egyedi kivitelű modell két és félóra alatt elkelt az interneten.
Nos, az igazság az, hogy ezen nincs is mit csodálkozni, mivel az új 500-as nagyon jól sikerült. Már kívülről is képes rabul ejteni nők, de akár férfiak szívét (Főként az elvetemült rajongókét). A kisautós méretek alatt elegendő hely jut négy átlagos felnőtt számára (Többnek nem is juthatna, hiszen csupán ugyanennyi biztonsági öv található az utastérben). Ennek hallatán azonban felmerülhet, hogy mekkora hely jut a poggyászoknak. Meglepően ettől sem kell félni, hiszen a kategóriában megszokott méretek állnak rendelkezésünkre, amely itt 185 litert jelent pontosan (bővíthető 550 literig).
Természetesen a belső formavilág is a múltba tekint vissza, így például akár fehér kormánnyal és műszerfallal is rendelhetjük majd Fiat-unkat. De ez csak egy lehetőség azon félmillió variáció közül, ahogyan összeállíthatjuk járművünket. Számos opció közül választhatjuk ki a legtökéletesebb kárpitozást, műszerfal színezést, díszléceket, visszapillantóborítást, vagy akár a karosszéria különböző elemeire kerülő matrica együttest.
A retrós hangulatba pedig a mai modern technikát építették be. A kormány mögötti műszerek ezúttal nem csak sebesség, vagy a ma már megszokottá vált fordulatszám mérésére szolgálnak, hanem ezen felül egy többfunkciós kijelzőt is magában takar.
Az ár két és fél millió forint körülire várható. Ebben a kategóriában ez az ár nem nevezhető túlkedvezőnek, ám a típus múltjának köszönhetően a retróautók közt még mindig igen baráti (elég, ha csak a Mini-vel hasonlítjuk össze). Alapfelszereltségként kapjuk többek közt az MP3 lejátszására is képes CD lejátszót, vezető- és utasoldali légzsákot, a magasságban állitható szervókormányt, az elektromos ablakokat, a központizárat és ABS fékrendszert. Viszont a mai elvárásoknak megfelelően ugyanúgy megrendelhetjük majd benzines (1,2literes,69lóerős & 1,4literes,100lóerős) hajtással, mint dízellel (1,3literes ,75lóerős). Az egyik probléma csupán az, hogy a vásárlással még sajnos várnunk kell, hiszen itthon csupán 2008 elejétől lesz kapható.
Képek a Galériák 'Minik' részlegében!!!...
...illetve az Autó Motor oldalán
>>> http://automotor.hu/kepgaleria.php?galeria_id=4118
Az alábbi linkre kattintva videofelvétel látható
>>> http://www.youtube.com/watch?v=Ne3nP8kiMQE
Web >>> http://www.fiat500.com/eng/index.asp?par=ind
|