BEMUTATÓ >>> új Ford Mondeo
MadG 2007.05.22. 19:37
A Mondeo eddig is a kategória legjobban vezethető autója volt. A kissé konzervatív megjelenésű előd most egy csapásra sportosan klasszikussá vált, amolyan S-Max stílusban.
A külső azonban az eddigi legmegbízhatóbb belsőt takarja. Soha egyetlen Ford-ot még nem „kínoztak meg” ennyire. Az első pár legyártott modelleket különleges tartóssági teszteknek vetették alá a Ford köln-merkenichi fejlesztőközpontjában, ahol csak úgy nyüzsögnek a prototípusok és a bemutatásra váró modellek. „Full Vehicle Road Simulator” a neve annak a monstrumnak, amely könyörtelenül veszi kezelésbe áldozatát. A próbák során iszonyatos erővel húzza, löki és rázza a kocsit, ezzel mutatva ki a Mondeo gyengébb, erősítésre váró pontjait. Mindezt 7 napon keresztül megállás nélkül. Ez körülbelül 10 évnyi vagy 240 ezer kilométernyi használatnak felel meg. A kínzókúrának ezzel még koránt sincs vége. A kasztni tesztelése után jön a fényezés teszt, amit a klímalaborban hajtanak végre. Itt sós vizet permeteznek rá, majd hősugárzással próbálják a rozsdásodásra hajlamos helyeket kiszűrni. A Ford még az esetleges dühkitöréseinket is belekalkulálta a kocsi gyártásába, ezért az ajtók becsukásainak tesztelésekor minden - gép által történő - ötezredik műveletet extra durvasággal hajtja végre. Nos, ha valakinek eddig kétségei voltak a megbízhatóság terén a Ford-nál, ezúttal vélhetően nem nagyon lesznek.
A Mondeo futóműve azonos az S-Max és Galaxy típusokéval., kormányműve pedig a Volvo és Land Rover konszerntestvérekével. A műszaki felszereltségek között elsőként jelenik meg az intelligens vezetőtámogatás, amelyhez átvették az S-Max adaptív, radaros sebességszabályozóját, valamint a „Forward Alert” ráfutásfigyelmeztető rendszereit. Ha utoléréses ütközés lehetősége áll fenn, hangjelzést kap a vezető és a fék finoman fogni kezd. Emellé társul a dombsegéd (emelkedőn való indulásnál fékfelengedés után is álló helyzetben tartja a kocsit), illetve az elektronikus csillapítás szabályzás is.
Széles a Mondeo motorpalettája, a benzinesek sora a Focusban megismert 1,6 literes 110 és 125 lóerős változatától a legutóbb a Volvo S40-be is bekerült 2 literes 145 lóerősön, és a Mazda6-ban látott 2,3 literes 161 lóerősön át egészen a Focus ST orrában dolgozó 2,5 literes, 220 lóerős öthengeres turbósig terjed. Dízelből lehet kapni 1,8 literes 100 és 125 lóerővel, míg a csúcsmodell 140 lóerőre képes.
Feltűnő jelenség az új Mondeo, főleg a jól felszerelt, nagy keréken gördülő és gazdagon krómozott kivitelek. A méretek is lenyűgözők: az autó 4,7 centiméterrel hosszabb (ezzel az ötajtós 4,78 méteres, de a négyajtós és a kombi még nála is nagyobb, 4,84 méteres) és ami érdekesebb, 7,4 centiméterrel szélesebb is elődjénél. A nagy alapokra bátran építkeztek, a Mondeo a hangsúlyosan emelkedő övvonaltól a domborított kerékjárati ívekig minden összetevőt megkapott, hogy a lehető legsportosabb formájában mutatkozzon. Míg az előd bonyolítás nélküli egyenes vonalakból állt össze, addig az új Mondeo csupa ív és hajlat, megfelelő arányokkal és szépen kidolgozott részletekkel. Itt van például a fényszóró, melynek nemcsak alakja érdekes, de a mintázatlan bura alatti lámpaszerkezet is figyelemreméltó.
Biztonság terén nincs félnivaló, az S-MAX ötcsillagos tesztet zárt, és a Mondeo is hét légzsákot kínál, az oldal- és függönylégzsákok mellett a vezető térdlégzsákjával is.
A Magyarországra is megérkezett modell indulóára 5 458 000 forint. Ezért 1,6-os motort és 110 lóerőt kapunk az ’Ambiente’ felszereltségű Mondeonkhoz. Az 5ajtós karosszéria felára 150ezer forint, míg a kombi 300ezer forint a 4ajtós változathoz képest.
Képek a Galériák 'Felső-közép kategória' részlegében!!!
Web.:http://www.ford.hu
|