BEMUTATÓ >>> új Audi A4
Mad G 2007.10.14. 17:37
Az Audi a frankfurti autószalon alkalmával mutatta be az A4-es harmadik generációját. A mérnököknek rendesen fel volt adva a lecke, hiszen a Mercedes C és a BMW 3 is komoly ellenfélnek számít a kategóriában.
Az év eleje felé bemutatott Mercedes C osztállyal a stuttgarti mérnökök adtak egy szép nagy fülest a kategória többi résztvevőjének. A kocsi sportos, rideg, ám mégis elegánsra sikeredett. A BMW 3-asa ennek következtében divatját múlt presztízsautó lett. Az Audi így pont jókor rukkolt elő az új középkategóriás járművével az A4-el, amelynek formavilága már pár hónappal ezelőtt az A5-ös sportkupéban is bemutatkozott.
Az elődhöz képest máris a sportosság adja az első komolyabb változásokat. Az első tengely előrébb tolásával (+154 mm tengelytávolság) a kocsi már nem annyira orrnehéz, mint elődei, így sokkal sportosabban viselkedik. Továbbá a váltóban helyet cserélt a differenciálmű és a kuplung/nyomatékváltó, amellyel sikerült még jobb súlyelosztást produkálni.
Az autó formája inkább azoknak okozhat meglepetést, akik még nem találkoztak a már említett A5-össel. A kupéhoz képest a plusz két ajtó, a magasabb tetővonal, illetve a finomabb vonalvezetésű hátsó tájékban találunk különbséget. Azonban a padlólemez és a belső műszerfal csavarra megegyezik vele.
Méreteiben a szokásokhoz híven az A4-es is gyarapodott. Hossza 12, szélessége 5 milliméterrel múlja felül a második kiadást. A tengelytáv növekedésének másik nagy előnye, hogy a hátul ülő utasok lábának 36 milliméterrel több hely jut. A csomagtérben pedig 480 literrel gazdálkodhatunk, amelyet most már teljesen sík felületek határolnak. A méretek növekedése ellenére a súly mintegy 10%-át sikerült leadniuk a nagyszilárdságú acélok fokozott használatának köszönhetően. Így a 4,7 méteres kocsi saját tömege mindössze 1410 kilogramm.
A motorkínálat kezdetben öt erőforrással indul Novembertől, amelyeknek mindegyike közvetlen befecskendezéses. A 160 lovas 1,8-as TFSI az alapmotor, a másik benzines pedig a 3,2-es V6-os. A dízelek közül csak a legkisebb, kétliteres erőforrás hoz újat, mégpedig 1800 baros nyomással működő, közös nyomócsöves befecskendezést. A teljesítmény 143 lóerő, a maximális nyomaték 320 Nm. Ezzel az aggregáttal és hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval mindössze 5,5 liter az A4-es szabványos átlagfogyasztása. A 2,7-es V6-os TDI 190 lóerős, a háromezres pedig 240. Váltóból hatfokozatú, kézi kapcsolású, automatikus és az elsőkerék-hajtáshoz fokozatmentes automata is létezik.
Az extrák terén nincs komolyabb változás. Az alapfelszereltség részét képző 6 légzsák és az extraként választható Bang&Olufsen csúcshifi jelenti a legnagyobb újdonságot. Az új A4-es ára jelentősen nem fog változni. Jövőre pedig új motorokkal és kombi változattal is rendelhető lesz az autó.
Képek a Galériák 'Közép kategória' részlegében!!!
|