Szablymdostsok 2007
MadG 2007.04.16. 23:37
A tavalyi, 2006-os v a szablymdostsok ve volt a Forma-1-ben (gondoljunk csak a V8-as motorok bevezetsre). Idn nincsenek ekkora vltoztatsok, ugyanakkor a csapatoknak gy is oda kell figyelnik a kvetkez aprbb jdonsgokra.
A harmadik aut eltrlse:
- A Pnteki szabadedzseken is csupn kt aut hasznlhat. - A tesztpiltk csak a versenyzk helyett lhetnek autba. - A Pnteki szabadedzsek hosszabbak lettek, gy egy ra helyett msfl ra ll a csapat rendelkezsre. - A pnteki edzsnapra nem vonatkozik a motorcsere-tilalom.
Gumik:
- A 2007-es vtl a Bridgestone szllt kizrlagosan abroncsot a Forma-1 csapatainak. - Egsz vre ngyfle specifikci van - 7/4/3 (szraz/es/monszun) helyett 14/5/4 szett gumit kapnak a piltk egy htvgre. - A versenyen mindkt (lgy/kemny) komponens gumit hasznlni kell. - A lgy keverket jl lthatan megjellik. Ez a malajziai futamtl a gumi kzepn lthat fehr cskkal trtnik.
Motorok:
- A 2007-es s 2010-es szezonok kztt nincs motorfejleszts. - A motorok fordulatszma 19000 fordulat/perc-ben vannak maximalizlva.
Safety-car (biztonsgi aut):
- A biztonsgi aut mgtt a krhtrnyban lvk kikerlhetik az lbolyt. (Azok a versenyzk, akik „bekeldtek” az lenllk kz, visszavehetik krjket. gy nem akadlyozzk az jraindtst a mezny elejn.) - Ha a biztonsgi aut bejn, csak kln jelzs utn lehet a boxutcba hajtani. - Az eddigi 100 km/ra helyett mostantl csak 80km/ra a megengedett sebessg verseny ideje alatt a boxban.
Bntetsek:
- Az idmredzseken kridk trlse helyett htrasorols a rajtrcson.
Technikai mdostsok:
- Tvtart bevezetse a hts szrny terellapjai kztt. - Az aut minimlis slya 605 kg-ra nvekedett a tavalyi 600kg helyett (piltval egytt). - A plya aktulis pontjn az rvnyben lv zszljelzseket a kormnyon elhelyezett LED-ek mutatjk a piltnak menet kzben. - Fnyjelzs rtesti a sportbrkat a balesetek slyossgrl
|