MadG
Menü
 
Tudománytár
 
FIA GALA 2007 VIDEOK
 
Forma-1
 
WRC
 
Le Mans 24H 2007
 
Óra
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Látogatás számláló
Indulás: 2007-01-14
 
Különleges Szavazás
Lezárt szavazások
 
×
 
Cikkek/Hírek
Cikkek/Hírek : BEMUTATÓ >>> Mini Cooper S, Opel Corsa OPC, Peugeot 207 RC, VW Polo GTI Cup, Renault Clio RS, Ford Fiesta ST

BEMUTATÓ >>> Mini Cooper S, Opel Corsa OPC, Peugeot 207 RC, VW Polo GTI Cup, Renault Clio RS, Ford Fiesta ST

Mad G  2007.09.05. 21:44

Izomtörpék, avagy kicsi a bors, de erős. Bemutatkoznak a bevásárlókocsiból lett sportszerek, azaz a kisautó kategória legmeghatározóbb típusai: a Mini, a Corsa, a 207 RC, a Polo GTI, a Clio RS és a Fiesta ST.

Tulajdonképpen már általánosan elfogadott tény, hogy az ember hiába álmodozik kiskorában Ferrari-król, esetleg Lamborghini-kről, később kénytelen belátni mire felnő, hogy ő bizony már csak egy közepes sportkocsit fog tudni megfizetni az életében. Majd aztán jön a család, nameg persze a barátnő és kénytelen még lejjebb adni. Ettől függetlenül nem feltétlen nekik lett kitalálva ez a „sportgéposztály”, bár aki képes például a Polo GTI Cup-ot választani egy Golf GTI helyett, annak azért már valószínűleg felmerültek anyagi gondjai az életben.

 

Főként, mert az illető elvakult VW rajongó kell hogy legyen. A sportos Polo több, mint öt és félmilliót kóstál és az összehasonlításnak toronymagasan sereghajtója ár-érték arány szempontból. Ezeket a költségeket csak tetézi a nagy fogyasztás és a magas fix költségek.
Az autó a nevét és külső formavilágát a németországi Polo GTI Cup sorozatban alkalmazott versenyautóról kapta. Külsőre szinte egy az egyben ugyanúgy néz ki, még a felniket is arról koppintották. Műszakilag persze már más a helyzet. A fedél alatt 180 lóerős, 1,8-as turbómotor dolgozik, ellentétben a versenyautó 150 lóerős FSI motorjával. A gond csupán, hogy a motor már kissé elavult. Ezzel az ötszelepessel már hajtottak Skodákat, Golf IV-eseket, de még elsőgenerációs Audi TT-ket is.
A legnagyobb csalódás mindenképpen belül fogad minket. Beszállunk és mintha egy mezei Polo-ban ülnénk. Jó, persze azért a háromágú kormány alján ott virít a GTI feliratocska, hogy azért még tudjuk hol vagyunk, de ennyi. Semmi több.
Márpedig egy Corsa áron kínált autóba sokkal több kell ennél. Tulajdonképpen csak a nevet fizeti meg az ember.

 

A VW-el ellentétben az Opel tudja mire harapnak a sportos vevők. Az OPC-s Corsa-t már messziről fel lehet ismerni, köszönhetően a brutális körítésnek. Mindent megkapott az autó, amit elvárhatunk egy ilyen sportkiadástól. Hatalmas kötények, résekkel tarkított lökhárítók és egy a koncepcióautókat idéző középső háromszög alakú kipufogóvég teszi igazán egyedivé kívülről.
Belül is igazán nagystílűek voltak, mindent a versenyzés jegyében alakítottak ki. Így kerültek az utastérbe a tökéletes tartást biztosító Recaro sportülések, a kocsi színében pompázó műszerfal kiegészítők, vagy akár a speciális bőrkormány, amelyet még egy kis csíkkal is elláttak, mint ahogyan azt a profi versenyautókban is szokták.
Ez utóbbi talán épp az átlagnál idegesebb menetstílus miatt is került oda. Az 1,6-os, 192 lóerős Corsa ugyanis meglehetősen nehezen tartja az íveket, így küzdelmet kíván vezetése.

 

Hasonló megoldások találhatóak a Clio RS kormányán is. Ennél az autónál azonban még csak fel sem merülhet az idegeskedés, mivel a 2006-ban megjelent változat a mára legendássá vált elődnek kell méltó utódjának lennie. A Ragnotti-ként becézett régi változat (gyárituning kiadás) jóval könnyebb a jelenleginél, hiszen a neve fapados kivitelére utal. Az új RS-nek egyedül 1260 kilós súlya adja komolyabb hátulütőjét, ám átdolgozott futóművének és erősebb motorjának köszönhetően, ha kevéssel is, de hamarabb lépi át a célvonalat, mint őse. A versenytársakhoz viszonyítva azonban szinte kilóra megegyezik például a Corsa-val.
Visszatérve a motorhoz: A Renault egyike azoknak az autóknak, amelyben nem találunk feltöltőt. Így egyesek örömére (a Renault fanok), mások bánatára (akik a turbóhajtást kedvelik) a Sport változatot továbbra is a jól megszokott „szimpla” kétliteres motor szolgálja ki, amely ezúttal már 197 lóerőt tud átadni az első tengelyre.

 

Hosszas tanakodás után döntöttem úgy, hogy a Ford is szerepelni fog az összehasonlításban. Ez a kisautó ugyanis egyfajta kakukktojás a többiekkel szemben. Igazán nem is a vezethetősége az ami megkérdőjelezi besorolását, hiszen élménydús pillanatokat kínál vezetőjének, köszönhetően a Ford nagyszerű futóművének. A látványelemekkel sincs komoly baj, bár belül itt sem tudtak túlzottan sportosat alkotni a tisztelt tervezők. A gond a motor, amely a Fiesta 2005-ös frissítésével is csak 150 lóerős, természetesen feltöltő nélkül. A vetélytársak közt pedig nem találunk 175 lóerő alatti hajtást. Persze így a márkakereskedésben is kisebb összeget hagyunk ott, de azért valahogy kissé komolytalan hangulatot kelt az autó egy Clio-hoz képest. Mintha hiányozna az őrültség a buliból.

 

Legendás nevű autókat gyűjtő pénzes emberek játékszere. Talán így tudnánk jellemezni a mai MINI Cooper S-t. Ugyanis ez az autó már csak azoknak javasolt, akik nem sajnálják a pénzüket csak a név kedvéért költeni.
Ezt persze a BMW-nek köszönhetjük, hiszen ők „támasztották fel” a kis angol kocsit 2001-ben, amelynek már akkor is nagyon megkérték árát retroautó lévén. A ma szigorúan nagybetűkkel írt márkát még 1959-ben az angol Rover Group alapította és hozta létre a - filmekben (Mr Bean) is oly sokszor látott - Mini Cooper elnevezésű autót.
A MINI sportváltozata több mint hat és félmillió forint. Ezért az összegért egy amúgy remekül vezethető 175 lovas BMW-Peugeot (PSA) –ék által közösen fejlesztett motorral ellátott, ízig-vérig sportgépet kapunk, amely a közös nyomócsöves benzinbefecskendezés és a kettős beömlésű turbófeltöltési technológiának köszönhetően csaknem annyi nyomatékot tud leadni, mint egy dízel. Belül a már megszokott piaci mérlegre hasonlító mérőműszerek fogadnak minket, amelyet itt a Peugeot-hoz hasonlóan alumínium kiegészítőkkel toldottak meg a sportosság kedvéért. Kívül szép kopoltyús motorházfedél, fehérre fényezett tetőn csini kis spoiler, valamint dupla hátsó kipufogó különbözteti meg a Cooper S-t a szimpla One kiadástól. No és ekkor következik a legnevetségesebb dolog: A BMW-sek biztosan nem hallottak még a humorérzék szóról, mert körülbelül, mint egy rossz vicc, olyan a tény, hogy iszonyat magas árú autónkhoz külön, felárasan kell megvennünk a motorház fedélre a szép fehér csíkokat. Ezzel együtt pedig már nagyon komolytalan hangulat lengi körbe ezt az amúgy nagyon élvezetes kis gépet.

 

A végére maradt 207-es motorilag megegyezik a MINI-vel. Személyében egy szerénységet üdvözölhetünk. Kedvező 5 milliós ára nagyautós felszereltséget tartalmaz, igen szolid sportos megjelenéssel, amely így ezüstre fényezett visszapillantó házat, tetőspoilert, a jól megszokott dupla kipufogócsövet, valamint szintén a többiekhez hasonlóan (kivéve a MINI-t, mivel az egyel kisebb) 17-es felnit tartalmaz.
Sokkal biztatóbb vétel, mint a VW, pedig hasonló kaliberű autókról van szó. Főként hogy motor és futómű terén egyértelműen veri azt.

 

 

Összegzésképpen a Polo GTI végez leghátrébb. Áráért csak egy nevet kapunk, egy versenyautó kinézetével. A Fiesta ST egy nagyon jól hangolt gép, amelyből kimaradt az erő, a kalandvágy. Ennél jobb ajánlat a 207 RC, amely „csekély” ára ellenére THP motorjával nagy lapot tart a kezében. A képzeletbeli győzelmet pedig a következetesen díszített Corsa és az éppen annyira versenyre orientált Clio viszi el. A MINI-ről pedig nem lehet elmondani, hogy akkor most mi is a nagy helyzet. Vezetési tulajdonságai olyanok, mint semelyik másiké. Sokkal nagyobb élmény azoknál. Viszont ezek mellett a röhejes financiális feltételek mellett nagyon nehéz eset. Így mindenki sorolja a képzeletbeli ranglétrán oda, ahova akarja.

 

 

Képek a Galériák 'Alsó-közép kategória' részlegében!!!

 

Web >>>

           Mini      >>>    http://www.mini.hu

              Opel     >>>    http://www.opel.hu

              Peugeot >>>  http://www.peugeot.hu/207/

              Ford >>>     http://www.ford.hu/ie/fiesta/fie_0508_body/fie_0508_body_st/-/-/-/-

              VW       >>>    http://www.volkswagen.hu/modellek/polo/

              Renault  >>>    http://www.renault.hu/RenaultSITe/cars/clio3_bc85/home/index.html

 

 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat ablak
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Filmajánló
Míg a Jackpot el nem választ >>> www.port.hu
 
Játékok
 
Rádió
 
Autós Linkgyüjtemény
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.